Co to je rotariánství? Vztah mezi rotary a zednářstvím

04.04.2013 21:05
Jaké je katolické hledisko k rotariánské otázce ?
 
Především je jisté, že zakladatel Rotary, advokát Harris, byl zednářem, zednáři byli i první členové, vrchní ředitelé Rotary nejsou-li sami zednáři, stojí pod jejich vlivem, ba mnozí jsou otevřenými zednáři.
"Náš plán", praví advokát Harris, "vylučuje skoro úplně Credo, oslavuje činnost, a je přístupná protestantům, katolíkům, židům, křesťanům i budhistům. Máme zůstat zpět, či postupovat s dobou? Velký účel, jejž jsme si vytkli, a jehož chceme s nadšením dosáhnout, je usilovat o dohodu a šířit ji, snažit se o dobrou vůli všech a obecný mír."
"Rotariánská morálka" připojuje Hermans Dons, "nemá národnosti, ani náboženství, nepatří k žádné straně politické, je podivuhodná a stoicky neutrální v nejširším slova smyslu a nejvýš blahodárném, kromě toho je univerzální a tím směřuje k mezinárodní propagaci a činnosti."
"Rotary má úplnou a absolutní autonomii v programu, myšlení i v činnosti, je prosta každého pouta, každého předsudku i rázu náboženského, politického a jiného. Jsme a budeme žárlivě na stráži nad touto autonomií."

Může být katolík členem Rotary Clubu?
Uvědomělý katolík, který je hrdý na svou pravou víru, váží si jí, děkuje Bohu za ni a je ochoten za ni i zemřít, nemůže být členem spolku, který svými stanovami jeho víru snižuje na roveň každé nepravé sekty, ba i pohanství, který pod záminkou náboženské tolerance a pod záminkou ideje sloužit společnosti bere mu úctu k jeho náboženství, viklá jeho pevným přesvědčením tak dlouho, až opustí půdu dogmat a autority neomylné Církve, aby na její místo postavil svůj lidský rozum a jeho kritiku. Připravit lidstvo o víru: to je cílem rotariánství.
 
 
 

P. Vojtěch Kodet:

Existují také organizace, které zdánlivě nemají se zednářstvím nic společného. Takovými jsou u nás především Rotary Club a Lion’s Club. Tyto organizace mají za úkol shromažďovat na místní úrovni významné osobnosti z oblasti politiky, byznysu a kultury a seznamovat se s nimi. Takové organizace, které sami zednáři nazývají „zednářská bratrstva“ jsou pak prostorem pro hledání nových adeptů zednářských lóží. Mnozí křesťané jsou naivní v tom, že když je jim nabídnuta účast v takových organizacích, nechají se klidně zlákat. Členem těchto veřejných klubů, navenek naprosto bez vztahu k zednářství, se ale ve skutečnosti může stát jen člověk, s nímž se v budoucnu do zednářské lóže nějak počítá.

 
 
 
 
Pyramida zednářství:
 

    1) rada 13

    2) rada 33

    3) klub 500

    4) B’nai B’rith

    5) Grand Orient

    6) komunismus

    7) skotský (zednářský) obřad

    8) (zednářský) obřad York

    9) rotariáni, lioni a YMCA

    10) modré lóže

    11) zednáři bez zástěry

    12) humanismus (poselství Ježíše o humanismu naleznete níže)

 
 
Církevní postoj v dokumentech:
Bula “In Eminenti” papeže Klementa XII. z roku 1738, odsuzující svobodné zednářství, je v platnosti stále! Čteme v ní: "Ustanovujeme a nařizujeme odsoudit a zakázat sdružení, shromáždění, sjezdy, konvence či jiné, které obsahují termín "svobodozednářský". Přikazuje věřícím "neudržovat žádné styky s takovými sdruženími pod trestem exkomunikace, která bude naložena na bedra všech, kdo neposlechnou toto naše nařízení." "Nikdo s vyjímkou toho, kdo se nachází na smrtelné posteli, nemůže být z hříchů příslušnosti k zednářské lóži rozhřešen od kněze či biskupa, neboť toto právo přísluší pouze biskupu římskému".
Nicméně to vypovídá dostatečně, že členství v zednářské lóži odsoudil papež jako zlo natolik obrovské, že jedině papež může udělit v takovém případě rozhřešení (toto bylo později zmírněno a pravomoc má místní biskup).

Po Klementu XII.následovaly celé zástupy papežů, kteří se k odsouzení svobodného zednářství připojovali a téma jen dál rozvíjeli a zpřesňovali.
 
 
Větší množství článků o zednářství od historika Radomíra Malého naleznete zde: https://freeglobe.parlamentnilisty.cz/Authors/maly_radomir.aspx
 

 

859. Poselství Ježíše ze dne 27. července 2013 v 19:22.
NAHLÉDNĚTE ZA MASKU HUMANIZMU A NENAJDETE ŽÁDNÉ ZNAMENÍ BOHA
Má drahá, milovaná dcero,

je mou touhou, aby se všichni moji drazí následovníci vroucně modlili za odvrácení hrozby zranění duší rostoucím ateismem. Ateizmus se ne vždy sám vyhlašuje. Velmi často si lidé, kteří se z různých důvodů rozhodli nevěřit nadále v Boha, si za Něj vytvářejí náhražku.

Člověk si kvůli své povaze musí najít příčinu, aby odůvodnil svou existenci. Kletbou humanizmu je to, že vyzdvihuje člověka v očích lidí. Podle humanistů vše, co je třeba dělat, je zajistit především potřeby člověka. Mnoho lidí si plete humanizmus s křesťanstvím. Prohlašuje-li někdo pozemské statky v životě člověka za důležité, jak se za každou cenu vyhnout trápení nebo bídě, lze tak snadno předpokládat, že je to forma lásky k bližnímu.

Říkáte-li, že chcete zastavit chudobu, nezaměstnanost a jiná strádání, mnozí si pomyslí, že mluvíte ve jménu Boha. Nahlédněte za masku humanismu a nenajdete žádné znamení Boha, ba ani zmínku jeho jména. Ti, kteří žijí své životy jako humanisté, Boha nemilují. Milují jenom sebe. Věří také, že všechno, na čem záleží, je blahobyt lidstva – obvykle ve formě světských věcí – jako prostředek k cíli.

Přestože to může připadat dobročinně, jako starost o lidské potřeby, nemůžete nikdy nahradit Boha kladením potřeb člověka na první místo. Činíte-li tak, urážíte Boha. Humanismus, třebaže má všechny vnější znaky lásky k Bohu, není tím, čím se zdá být. Za maskou lásky se skrývá sebeláska. Člověk zemře, jeho tělo se obrátí v prach, jeho duše bude žít dál, přesto by vás humanismus nechal věřit v nesmrtelnost člověka.

Buďte opatrní s přijetím humanismu, protože pokud ho přijmete, oddělíte se ode Mne.



Váš Ježíš
 
 

 

—————

Zpět