Františkova podivná vyjádření

09.08.2013 21:07

Rozhovor po odletu z Ria de Janiera

František:

„O homosexuální lobby se hodně píše, ale zatím jsem ve Vatikánu nenarazil na nikoho, kdo by to, že je gay, měl uvedeno v občanském průkazu. Myslím, že musíme rozlišovat mezi takovým člověkem a tendencí vytvářet lobby. Pokud je někdo homosexuál, hledá Pána a má dobrou vůli – kdo jsem pak já, abych ho mohl soudit?
Katechismus katolické církve to pěkně vyjadřuje, když říká, že tito lidé nemají být nespravedlivě diskriminováni. Tedy problém není mít tyto sklony, pokud je tu nějaký problém, tak je to utváření zájmových skupin, ať se již jedná o lobby gayů, lakomců, politiků, zednářů či mnohé jiné. To je pro mne větší problém. A moc děkuji za tuto otázku.“

 

Za pontifikátu Benedikta XVI., konkrétně v roce 2005, vydala Kongregace pro katolickou výchovu instrukce, v nichž se praví:

„Není možné přijmout do semináře a připustit ke svátostnému svěcení ty, kdo praktikují homosexualitu, kdo projevují hluboce zakořeněné homosexuální sklony, nebo podporují takzvanou gayovskou kulturu. Zmíněné osoby se totiž nacházejí v situaci, která závažně brání správným vztahům k mužům a ženám.

V žádném případě nelze zanedbávat negativní důsledky, které mohou vyplynout ze svěcení lidí s hluboce zakořeněnými homosexuálními sklony. Pokud by oproti tomu šlo o homosexuální sklony, které jsou pouze výrazem přechodného problému, například problém neukončeného procesu dospívání, i ty musejí být jasně překonány minimálně tři roky před udělením jáhenského svěcení.“

 

František:

„Rozvedení mohou přistupovat ke sv. přijímání, znovu sezdaní ne. Na to nutno pohlížet v celistvosti pastorace manželů. Pravoslavní např. následují teologii ekonomie a dovolují druhé manželství….“

 

komentář: Pravoslavná nauka tvrdí, že hříchem smilstva manželství jako takové zaniká – a proto prý je možno tolerovat nový církevní sňatek a připuštění ke svátostem. Podobně argumentovali i zakladatelé protestantské reformace, jejich následovníci pak šli ještě mnohem dál. Současná protestantská nauka na téma manželství – i když jsou nuance mezi jednotlivými denominacemi – říká, že manželství je platné potud, pokud existuje mezi manžely náklonnost a vztah lásky. Když se vytratí, tak manželství zaniklo, případně bylo už uzavřeno neplatně, proto evangelické denominace sezdávají ve svých modlitebnách i po třetí nebo po čtvrté, mnozí jejich několikrát rozvedení a sezdaní faráři (farářky) a tzv. biskupové (biskupky) jdou v tomto sami „příkladem“.

Zdroj: https://www.stjoseph.cz/

 

Františkovo kázání 15.6.2013:

Pope: The Christian life proclaims the road to reconcilation with God

2013-06-15 Vatican Radio

Vatican Radio) Christian life is not a spa therapy "to be at peace until Heaven," but it calls us to go out into the world to proclaim that Jesus "became the sinner" to reconcile men with the Father. These were Pope Francis’ words during his homily at Mass Saturday at the Casa Santa Martha.
The Christian life is not staying in a corner to carve a road which takes you into heaven, but it's a dynamic that encourages one to stay "on the road" to proclaim that Christ has reconciled us to God, by becoming sin for us. In his usual profound and direct way, Pope Francis focuses on a passage from the Letter to the Corinthians, from today's liturgy, in which St. Paul very insistent, almost "in a hurry", uses the term "reconciliation"five times.
"What is reconciliation? Taking one from this side, taking another one for that side and uniting them: no, that’s part of it but it's not it ... True reconciliation means that God in Christ took on our sins and He became the sinner for us. When we go to confession, for example, it isn’t that we say our sin and God forgives us. No, not that! We look for Jesus Christ and say: 'This is your sin, and I will sin again'. And Jesus likes that, because it was his mission: to become the sinner for us, to liberate us. "

Zdroj: https://www.news.va/en/news/pope-the-christian-life-proclaims-the-road-to-reco

 

Český překlad:

"Křesťanský život není koupelová léčba, dokud se nedostaví nebe, ale vyzývá nás, abychom šli do světa a ohlašovali, že Ježíš se stal hříšníkem, aby smířil člověka s Otcem."
 
"Co je to smíření? Vezmeme jednoho odtud, druhého odtamtud a dáme je dohromady: Nikoliv, to je pouze část, ale... Pravé smíření spočívá v tom, že Bůh v Kristu vzal naše hříchy a sám se stal hříšníkem pro nás. A když se jdeme zpovídat, není tomu tak, že my řekneme o jaký jde hřích a Bůh nám odpustí. Ne, tak tomu není! Přicházíme za Ježíšem Kristem a říkáme mu: ´Tohle je tvoje, já z tebe znovu dělám hřích´. A jemu se to tak líbí, poněvadž právě to bylo jeho posláním: stát se pro nás hříšníkem, aby nás osvobodil."
 

 

Bůh Otec odpověl na tato slova:

827. Poselství Boha Otce ze dne 23. června 2013 v 18:18.
POVAŽOVAT MÉHO SYNA ZA HŘÍŠNÍKA JE NEJHORŠÍ ROUHÁNÍ
 

Až budete čelit lžím, pořinou se z úst podvodníků ve zmatené směsici nesmyslů. Tyto lži, které již začaly, jsou jakoby pokorná řeč, ale skrývají největší lži proti učení církve. Uvědomte si, co jsou zač – poslané vás lichocením přivést ke spáchání hříchu. Je-li můj Syn považován za hříšníka, vězte, že je to nejhorší rouhání, protože tak tomu nemůže být.

Poslal jsem mého Syna jako člověka v těle a podobného vám všem s jedinou výjimkou. Byl zrozen bez hříchu, a proto nebyl schopen hřešit. Každý, kdo užívá Pravdu a pak ji překroutí, aby dal nový význam ukřižování mého Syna, je lhář. Nepřichází ode Mne a je nepřítelem mého Syna.

Moje dětičky, pozorujte nyní, jak šelma a démoni, které poslal, aby mi vás vzali, se potulují mezi vámi. Musíte být silní. Nesmíte nikdy zapomenout, že můj Syn vám předal Pravdu, když chodil po zemi a zemřel pro vaše hříchy. Obětoval své tělo, aby vás vykoupil, ale nikdy se nestal hříšníkem, neboť není jedním z vás.

 

828. Poselství Ježíše ze dne 23. června 2013 v 18:37.

PRAVDA VÁS OSVOBODÍ. LŽI VÁS ZNIČÍ.

Má drahá, milovaná dcero,

jak je zdrcené mé Srdce z trápení mých ubohých milovaných služebníků, kteří již začínají vidět zmatek, který se projevuje v mé církvi. Pravím jim: Zůstaňte a konejte co je třeba ve službě Mně pod střechou mojí církve. Zůstaňte pevní v mém učení. Nepřijímejte nová a tak zvaná teologická vysvětlení pokud jde o to, kdo jsem Já, co jsem učinil pro lidstvo, nebo jak se vrátím, abych si vyžádal všechny Boží děti, které přijmou mé milosrdenství. Důvěřujte pouze mému Svatému Slovu, danému vám mými apoštoly a nejsvětější Biblí. Cokoliv, co se liší od svatých svátostí, nebo co vám řekli o potřebě spásy – nepřijímejte to.

 

Celá poselství jsou zde a zde.

 

Františkovo kázání 22.5.2013:

Pozn.: nepodařilo se najít celý originál kázání, proto zde uvádíme vyjádření běžného média. Je možné, že došlo k určitému zkreslení:

"Ano, jsou lidé, kteří tvrdí, že jsou ateisté a že nevěří v Boha. Ale pokud ve svém životě konají dobro, tak je třeba se i k nim chovat dobře," uvedl papež ve svém kázání při eucharistické slavnosti v kapli Domu sv. Marty, v níž vyzval ke spolupráci lidi všech vyznání, včetně ateistů. Také ateisté, pokud konají dobro, mohou být podle papeže spaseni stejně jako věřící křesťané.

Zdroj: https://zpravy.idnes.cz/papez-ateiste-frantisek-0wr-/zahranicni.aspx?c=A130524_144436_zahranicni_pul

 

Ježíš komentoval tato slova takto:

813. Poselství Ježíše ze dne 3. června 2013 v 21:50.

VAŠE POHANSKÉ PRAKTIKY VÁS PŘIVEDOU DO PEKLA

...

Jiná forma pohanství spočívá ve vyznávání ateizmu. Vy, kteří jste pyšní na svůj ateizmus a kteří možná žijete dobré životy, v nichž jste laskaví a milující k ostatním a chováte se s úctou k vašim sousedům, vězte, že nebeské království není vaše. Nemohu vás nikdy přijmout do mého království, potom, co naposledy vydechnete, jakkoliv to bude lámat mé srdce. Když Mě nepoprosíte, abych vás přijal, a to ještě před tím, než zemřete, pak vám nemohu pomoci, neboť nemohu zasahovat do vaší svobodné vůle. Každý, kdo vám řekne, že na ateizmu nezáleží, je lhář. Pravdou je, že jenom ti, kteří Mě přijímají a kteří uznávají Boha, mohou vejít do mého království.

Vaše pohanské praktiky vás přivedou do pekla. Váš ateizmus vás ode Mne odloučí. Jenom kajícnost vás může zachránit. Poslouchejte a přijměte Pravdu, jakkoliv nepříjemná vám může připadat, a bude vám dán dar věčného života – života, po kterém toužíte právě nyní, ale který nebude nikdy váš, jestli budete pokračovat ve zbožňování falešných bohů a odmítat Mě, Ježíše Krista. Volba je jenom na vás. Nikdo jiný tuto volbu nemůže udělat, neboť Bůh vám dal svobodnou vůli, abyste volili mezi dobrem a zlem, a nikdy vám ji nevezme, i když si zvolíte špatnou cestu.

Váš Ježíš

 

Celé poselství naleznete zde.

 

Efezanům 2. kapitola:

8  Milostí tedy jste spaseni skrze víru.
9  Spasení není z vás, je to Boží dar; není z vašich skutků, takže se nikdo nemůže chlubit.
10  Jsme přece jeho dílo, v Kristu Ježíši stvořeni k tomu, abychom konali dobré skutky, které nám Bůh připravil.
 

Nie “puritánstvu a jarmu”?

Vatikán, 02.05.2013 (KAP) 015 924 – Pápež František varoval pred prehnaným moralizovaním v Katolíckej cirkvi. „Veriaci musia odolať pokušeniu stať sa puritánmi, ktorí sa údajne domnelo usilujú o čistotu v zmysle Evanjelia,“ povedal pápež vo štvrtok pri rannej svätej omši so zamestnancami Vatikánskych múzeí.

Cirkev nie je nijakým „spoločenstvom nejakého NIE“, ale „spoločenstvom ÁNO“ a „otvorených dverí“, povedal František v kaplnke Domu sv. Marty. “Nasledovanie Krista nesmie byť nijakým „jarmom“. Podľa kresťanského presvedčenia človek je spasený skrze milosť Ježiša Krista. Radosť z toho, že smieme hlásať toto radostné posolstvo, musí stáť vždy na začiatku každého konania. –zg-

 

Slovenský  teológ  na  uvedenú správu z Vatikánu súkromne reagoval :

“Sledujem intenzívne  kroky i reči nového pápeža, i keď sú niektoré veci povzbudivé, predsa len niektoré vzbudzujú isté rozpakySpráva ako je táto, je presne takáto. Zaiste, že puritáni boli protestanti, ktorí pestovali špeciálne pokrytectvo, zvlášť ohľadom morálky. Dnes, keď je to už všetko zamorené morálnym bahnom a nepovedať k tomuto nie, ale iba áno, neviem, neviem. 

Ktovie, čo nám budúcnosť prinesie. Zdá sa, že sa to už všetko mení a že asi už nič nebude tak, ako bolo. Možno predsa len Benedikt mal ešte zostať, slabo sme za zaň modlili. Nuž, ale je to všetko v Božích rukách.”

 

Čo hovorí Ježiš

Ak chceš ísť za mnou, zapri samého seba, vezmi svoj kríž a nasleduj ma." (Mt 16, 24) 

“Kto neberie svoj kríž a nenasleduje ma, nie je ma hoden. Kto nájde svoj život, stratí ho, a kto stratí svoj život pre mňa, nájde ho.”  (Mt 10,38-39)

“Vezmite na seba moje jarmo a učte sa odo mňa, lebo som tichý a pokorný srdcom; a nájdete odpočinok pre svoju dušu. Moje jarmo je príjemné a moje bremeno ľahké“   (Mt 11, 28 – 30)

“Ak vás svet nenávidí, vedzte, že mňa skôr nenávidel ako vás. Keby ste boli zo sveta, svet by miloval, čo je jeho; ale že nie ste zo sveta, lež ja som si vás vyvolil zo sveta, preto vás svet nenávidí. Rozpomeňte sa na slovo, ktoré som vám hovoril: Nie je sluha väčší ako jeho pán. Keď prenasledovali mňa, budú prenasledovať aj vás; keď striehli na moje slovo, striehnuť budú aj na vaše.…”  (Ján 15, 18-20)

 

Kázání v zařízení pro mladistvé na zelený čtvrtek:

Je to dojemné: Ježíš umývá nohy svým učedníkům. Petr nic nechápal a odmítl, ale Ježíš mu vše vysvětlil. Ježíš, Bůh, umyl učedníkům nohy a řekl: „Chápete, co jsem vám udělal? Vy mě nazýváte Mistrem a Pánem. Jestliže jsem vám tedy umyl nohy, já, Pán a Mistr, máte také vy jeden druhému umývat nohy. Dal jsem vám příklad : Jak jsem já udělal vám, tak máte dělat i vy“ (Jan 13, 12-15). Pán dal příklad. On, ten nejdůležitější, umývá nohy, protože ten, kdo je mezi námi největší, má druhým sloužit. Umytí nohou je symbol, znamení – znamená to: jsem v tvých službách. My mezi sebou si nemáme každodenně jeden druhému umývat nohy, ale máme si vzájemně pomáhat. Někdy se možná jeden na druhého trochu rozzlobíme – nechme to ale být, a jestli nás ten druhý o něco požádá, udělejme to. Ježíš nás učí, abychom si vzájemně pomáhali. A to je to, co dělám. Dělám to ze srdce, protože je to má povinnost – jako kněz, jako biskup vám mám sloužit. Je to povinnost, kterou dělám od srdce, a mám ji rád. Miluji ji, protože mne tomu naučil Pán. Ale také vy vzájemně jeden druhému vždycky pomáhejte. Když si budeme vzájemně pomáhat, budeme si prokazovat dobro. Nyní přistupujeme k tomuto obřadu umývání nohou. Přemýšlejme o tom – každý z nás ať o tom přemýšlí – jestli jsme skutečně každý ochoten – ochotna sloužit, pomáhat druhým. Ať každý myslí pouze na to. Ať myslí na to, že toto znamení je pohlazení, které mu dává Ježíš. Ježíš totiž přišel právě proto, aby nám sloužil a pomáhal nám.

 

"Vy mě nazýváte Mistrem a Pánem":

komentář: Ne všichni, kterým František umýval nohy byli křesťané, byly tam i muslimky. Navíc tím porušil liturgické předpisy.

 

"Někdy se možná jeden na druhého trochu rozzlobíme – nechme to ale být":

komentář: Matouš 5 kapitola:

21  Slyšeli jste, že bylo řečeno otcům: Nezabiješ! Kdo by zabil, bude vydán soudu.
22  Já však pravím, že již ten, kdo se hněvá na svého bratra, bude vydán soudu; kdo snižuje svého bratra, bude vydán radě; kdo svého bratra zatracuje, propadne ohnivému peklu.
23  Přinášíš-li tedy svůj dar na oltář a tam se rozpomeneš, že tvůj bratr má něco proti tobě,
24  nech svůj dar před oltářem a jdi se nejprve smířit se svým bratrem; potom teprve přijď a přines svůj dar.
25  Dohodni se svým protivníkem včas, dokud jsi na cestě k soudu, aby tě neodevzdal soudci a soudce žalářníkovi a byl bys uvržen do vězení.
26  Amen, pravím ti, že odtud nevyjdeš, dokud nezaplatíš do posledního haléře.

Matouš 18 kapitola:

21  Tehdy přistoupil Petr k Ježíšovi a řekl mu: "Pane, kolikrát mám odpustit svému bratru, když proti mně zhřeší? Snad až sedmkrát?"
22  Ježíš mu na to odpověděl: "Pravím ti, ne sedmkrát, ale až sedmdesát sedmkrát."
 

Komentář k jihoamerickým biskupům

Poté se Bergoglio s náboženskými představiteli podělil o dvě obavy. Jednou je „pelagiánský proud, který je momentálně v církvi“. Zmínka se týká určitých „restaurujících skupin“. „Některé z nich znám, setkal jsem se s nimi v Buenos Aires. Člověk má dojem, že se vrátil o 60 let nazpět! Před Koncil…“ Pak papež vyprávěl, co se mu přihodilo:“Když mne zvolili, přišel mi dopis od jedné z těchto skupin a stálo tam: „Svatosti, nabízíme Vám tento duchovní poklad, 3525 růženců. Neříkali – modlíme se za Vás, prosíme…ale provozují takové účetnictví…“

 

Kniha Simona Biallowonse - František. Papež z druhého konce světa:
Slova Jorge Bergoglia, která jsou zde citovaná: "Člověk zůstává bez víry, když stejně jako tradicionalisté nebo fundamentalisté lpí na slovech. Věrnost je vždy změnou, klíčením, růstem. Pán způsobuje změnu v tom, který je mu věrný."

 

782. Poselství Ježíše ze dne 30. dubna 2013 v 15:40.

Právě je psán dopis s pokyny všem, kteří jsou ve službě v katolické církvi. Všichni moji posvěcení služebníci budou brzy informováni o změnách, se sdělením, že jsou pro dobro církve.

Nová pravidla se projeví novelizací, či úpravou modliteb během mše svaté a budou se zdát nevinná. Mnozí si nevšimnou jejich významu, ale budou se vztahovat k nejsvětější eucharistii a mé přítomnosti v ní. Bude použito slovo "připomínat si" (slavit památku) a všechny církve budou brzy zbaveny svých pokladů.

Celé poselství je zde.

 

 

 



 


 

 

 

—————

Zpět